Per què m’agrada Folch i Torres (primera raó)

Ja vaig dir en el seu dia que en tornaria a parlar, i avui començo a complir. Josep Maria Folch i Torres m’agrada per molts motius, suficients per dedicar-hi unes quantes entrades. Una primera raó és que els seus llibres m’ho van fer passar molt bé: les seves novel·les d’aventures m’atreien amb la mateixa força que les de Jules Verne o Emilio Salgari, però em feien riure més. Si el número de relectures fos un indicador de qualitat, algunes obres de Folch i Torres obtindrien, en el meu cas, la màxima puntuació. En recordo moltes, i no es tracta d’esmentar-les totes, però un bon exemple seria El gegant dels aires (Biblioteca Patufet, 1911), una novel·la clarament verniana de viatges emocionants i de futuristes descobriments científics. Com que no tothom serà tan afortunat de trobar-ne un exemplar, ofereixo un altre títol editat més recentment: En Bolavà detectiu (Casals, 2001).

Anuncis

2 pensaments sobre “Per què m’agrada Folch i Torres (primera raó)

  1. Hola, jo també recordo les novel.les d’en Folch i Torres, que vaig llegir als anys 70, com els llibres amb els quals més vaig disfrutar i més vaig rellegir. Ara la meva filla ha començat a llegir “les aventures d’en Boi Delit”, però els llibres que tinc són molt vells, alguns gairebé il.legibles. Algú em pot dir si s’han publicat de nou fa poc?

    Gràcies.
    elara@eresmas.net

  2. És una pena, però costa trobar-ne edicions recents. La Fundació Folch i Torres ha reeditat algunes Pàgines Viscudes, ho pots mirar a la seva web (http://www.fundaciofolchitorres.org). A part de la reedició d’en Massagran de Proa, la editorial que més esforç ha fet per rescatar aquest autor és l’Editorial Casals. També ha tret alguns còmics, amb arguments de Folch i Camarasa i amb dibuixos de Madorell, clarament inspirats ens els de Junceda. Algunes referències bibliogràfiques recents:

    – Les aventures extraordinàries d’en Massagran, Edicions Proa, 2005.
    – Aventures extraordinaries d’en Massagran, Editorial Casals, 2003.
    – Aventures encara mès extraodinaries d’en Massagran Editorial Casals, 2003.
    – En Bolavà detectiu, Editorial Casals, 2001.
    – El conte dels pastorets, Editorial Claret,2000.

Deixa un comentari

