La terra a vista d’ocell

nils_holgersson.jpgPotser heu vist Nòmades del vent, una pel·lícula exquisida que enamora els amants dels ocells (bé: i els amants dels paisatges, i els de la música, i els del bon gust). A mi em va fer xalar, però algunes escenes em van impressionar especialment: les oques remuntant rius poderosos, sobrevolant aiguamolls infinits, capejant tempestes salvatges… Vaig adonar-me que tot allò ho havia vist molts anys abans, en llegir les planes de El viatge meravellós d’en Nils Holgersson per Suècia (La Magrana, 1992), de l’autora sueca i premi Nobel Selma Lagerlöf. Aquest llibre va ser escrit per ensenyar geografia als infants, però és una lliçó de bona literatura per a tots.
6 pensaments sobre “La terra a vista d’ocell

  1. Molt bon llibre, Ramon. A més, la traducció catalana, que és la que vaig llegir, era boníssima. M’has recordat que he de demanar el llibre a la meva cosina: fa uns 10 que li vaig deixar.

  2. Hola, Ramon. Veig que la recomanació d’avui tracta dels ocells. Un tema, sincerament, apassionant. Em sembla molt interessant que recomanis aquest tipus de llibres, ja que em sembla que són adequats per a tothom, i encara més quan ens agrada el contingut. I abans d’acomiadar-me, donar-te l’enhorabona per aquest bloc!

  3. Conec un llibre que també va d’ocells que és boníssim!!! una obra mestra, es veu…”Malalt d’ocells”, et sona? jajaja

    Encara que sembli mentida (sé que no t’ho creuràs) no me l’he llegit. Quan era petit me’l vaig començar, però ben aviat el vaig avorrir…i la veritat és que ja no hi havia pensat més en llegirme’l!

    Potser que sigui hora que me’l llegeixi no?

    Rafel

Deixa un comentari

