La meva Peterson

Quines ganes tenia de parlar de la Peterson, la guia d’ocells que tants ornitòlegs ha fet. Aprofitaré unes paraules d’en Bernat Teixidor i Morell, malalt d’ocells i vell amic meu, que em porten molts records: La meva Peterson, pobrica, està una mica atrotinada, perquè els seus fulls conserven la memòria de moltes sortides ornitològiques. Per exemple, la pàgina dels voltors té la taca del cafè que se m’hi va vessar una vegada; l’agró blanc, pintat pel meu fill petit un dia que es veu que no tenia res més a fer, va esdevenir una espècie nova que es podria batejar com “agró multicolor”. I sort que el vaig enxampar a temps, aquell pintor precoç! Malgrat les vellúries i xacres que té la meva Peterson, m’ha fet tanta companyia que no l’abandonaré mai. Ho prometo.
4 pensaments sobre “La meva Peterson

  1. No seré tan extens ni tan profund com en DFM, de fet, ja casi no m’atreveixo ni a deixar rastre per aquí;
    Gran personatge en Bernat Teixidor i Morell. Gran llibre la pobrica Peterson.
    Potser els grans llibres són els que, velluts i xacrosos, ens segueixen acompanyant en el nostre camí.

  2. Sempre seràs benvingut, Jaume. Intentaré seguir amb els posts breus, però els comentaris estan a les vostres mans. A mi m’agraden els curts i els llargs, les impressions i les reflexions. Els bons llibres tenen això: donen per molt.

  3. Ramon; en Bernat Teixidor té tota la raó; la meva peterson també està molt feta pols: algunes pàgines s’han desenquadernat, alguna té taques d’oli, d’altres estan ondulades per haver-se mullat…….però el que és cert és que, si bé alguna vegada se m’ha passat pel cap comprar alguna de les noves edicions (per les actualitzacions d’espècies i citacions) mai ho he fet perquè em porta molts records i vivències viscudes…..el proper setembre farà ja quinze anys i crec que encara li queden molts anys de carrera!!!

Deixa un comentari

