Dos poetes a la Fageda d’en Jordà

Diu Carles Riba de la Fageda d’en Jordà:
Un hi passa i no mira enlloc entorn. Aquell indret sembla fet només perquè un s’hi senti dins. (Assaigs crítics, Edicions 62, 1967).
Els versos de Joan Maragall venen a expressar el mateix:
El caminant, quan entra en aquest lloc,
comença a caminar-hi a poc a poc;
compta els seus passos en la gran quietud,
s’atura, i no sent res, i està perdut.
Li agafa un dolç oblit de tot lo món
en el silenci d’aquell lloc profund,
i no pensa en sortir, o hi pensa en va:
és pres de la Fageda d’en Jordà.

(Obres Completes, La Selecta, 1981).
Sembla que els dos poetes s’han mirat el bosc d’Olot amb els mateixos ulls.
2 pensaments sobre “Dos poetes a la Fageda d’en Jordà

  1. Hola, veig que fas servir fotos meves sense respectar la seva llicència, i és molt fàcil fer-ho ja que no faig servir copyright, solament has de fer constar qui es l’autor: morbcn, i un enllaç al meu blog: morbcn.com o a la mateixa fotografia

  2. Ja em perdonaràs, als primers temps del blog no era massa conscient de la importància d’enllaçar els autors. Encara ara no sé massa bé com fer-ho, però tinc més cura. He mirat d’arreglar-ho: la foto de la fageda és fàcil. La de la capçalera, m’hi estic barallant… Si creus que les he de treure, m’ho dius.

    Aprofito per donar-te les gràcies, i per dir-te que la foto de la llibreria de la capçalera ha agradat molt a força visitants del blog.

Deixa un comentari

