Els joves escriptors de “La vella escola”

La vella escola (RBA, 2005), de Tobias Wolff, em va entusiasmar. Una història ambientada en una elitista escola nord-americana, sobre joves lectors amarats de literatura, escriptors genials a punt de florir. Potser l’entusiasme me’l provocaren les contínues referències literàries, la rellevància de la lectura i l’escriptura en la trama… Després vaig intercanviar opinions amb alguns amics i l’admiració es va refredar una mica. De vegades, per no dir sempre, va bé trobar-se amb algú que no comparteix la teva fascinació. Malgrat tot, segueixo pensant que és una bona novel·la, i m’agrada la ironia amb que convida a reflexions interessants: el valor relatiu de l’èxit literari, la importància de triar bé els models de vida, siguin escriptors consagrats o no.
2 pensaments sobre “Els joves escriptors de “La vella escola”

  1. Ramon, jo em vaig deixar portar per l’emoció quan vaig decidir comprar el llibre. Vaig empendre la lectura pensant que tenia entre les mans una història fascinant…. però pàgina a pàgina, aquesta emoció que sentia al princpi es va anar refredant…
    Potser em vaig fer masses il.lusions (la trama dels joves lectores amarts de literartura, joves escrpitors fent els seus primers passos..), però bé, potser és perquè ben mirat, no el vaig acabar de llegir bé ni com es mereix, el llibre…

  2. No, crec que coincidim: el llibre emociona primer i després no acaba d’acomplir les expectatives. Però em penso que és perquè la història parla d’un fracàs, i passem massa planes esperant un èxit. Si, a més a més, ens hem identificat amb el personatge, futur escriptor d’èxit, part del fracàs se’ns encomana. És una lectura possible…

Deixa un comentari

