Editorials que enamoren

Per celebrar el post 201, aquesta serà una entrada especial. Un comentari de la Kweilan al post d’ahir ha provocat la nota d’avui. Entre els lector empedreïts que visiteu el blog, estic segur que molts podríeu dir una o dues (o tres) editorials que us tenen el cor robat. Jo en faria una llista més o menys llarga, però em perdria l’oportunitat de deixar-vos dir, i de veure si coincidim. Tinc ben clar que moltes vegades sí: em penso que encertaria les preferències de la Fe, i d’en Txeiks, i potser de tu mateix… i de molts altres (que ningú se senti oblidat, però tinc la feinada pendent d’actualitzar tants enllaços bons…). Digueu, digueu! Després en faré un post amb una llista maca. Jo ja em vaig estrenar ahir amb Minúscula.
Anuncis

8 pensaments sobre “Editorials que enamoren

  1. Difícil, la veritat, perquè les raons poden anar des d’un bon disseny a un catàleg fabulós. Avui, a quarts de deu, triaria Quaderns Crema, Errata Naturae i Edicions del Salobre. Però Barcino, Arola, Anagrama, Adriana Hidalgo, Universitat de València, Die Gestalten Verlag, Edicions de 1984, Faber & Faber, Debols!llo, Media Vaca, Oqo, Kalandraka, etc., etc, etc… És molt difícil!

    Salutacions cordials.

  2. Llibreter, m’acabes de descobrir noms que hauré d’investigar. Els que conec, m’agraden tots.

    Espolsada, m’esperava dos dels noms. La coincidència amb el llibreter sobre les Edicions del Salobre m’ha creat expectatives.

    Frank, ha quedat clar.

  3. Ja et pots imaginar què diré… En primer lloc coincideixo amb l’Espolsada: Libros del Asteroide; per haver descobert al públic de llengua espanyola i catalana autors com William Maxwell, Wallace Stegner o David Kidd… I també perquè estan tan ben editats que et venen ganes de llegir-los només de veure’ls.
    En segon lloc: Acantilado. Gràcies a ells he descobert, o redescobert, clàssics com Saroyan, Chesterton o el gran Zweig…

  4. Jo, apart dels noms que heu dit, he descobert l’editorial Impedimenta. Acabo de llegir el hospital de la transfiguración de Stanislaw Lem i em sembla que és una editorial amb propostes interessants.

  5. Arribo molt tard al post, ho sé, però m’ha encantat participar-hi. Potser ja ningú ho llegirà això, però alabat sia Déu!
    Mondadori i Siruela a mi em tenen el cor robat. I no oblidem, perquè és editora més escolar que altra cosa, la col·lecció Leer y pensar d’Anaya, una filigrana per fora i per dins. Días de Reyes magos en va ser un clar exemple del que dic.

Deixa un comentari

