Un dol observat

C.S. Lewis potser és més famós per les seves obres de ficció (com Les cròniques de Narnia) que pels seus assaigs. Aquests, però, destaquen per una extremada coherència lògica i pel seu estil directe i clar. Un dol observat ve a ser un diari del procés interior de l’autor en el dol per la malaltia i mort de la seva esposa. Analitza els seus sentiments en aquesta dura situació, els interrogants que es va plantejant (el sentit de la vida i del dolor, la existència de Déu, la transcendència de l’home…), amb unes conclusions molt positives, malgrat la duresa del tema.
4 pensaments sobre “Un dol observat

  1. Fa anys vaig veure la peli “tierras de penumbra” que tracta de la relació amb la seua dona Joy Gresham i és de les pelis que he plorat de veritat. No cal dir que malgrat tot em va agradar molt i em va fer agafar molt apreci per aquest professor universitari i gran escriptor. M’ha agradat el teu apunt recordant-lo.

  2. Salutacions, Ramon! Em considero el fan número 1 de C.S. Lewis. M’encanta el viatge interior que va emprendre aquest escriptor valent i delerós de conèixer la veritat. Li faltava una mica de bon humor, per això no va acabar d’arribar al catolicisme. El sentit de l’humor autèntic, aquell que està emparentat amb la joie de vivre, és exclusivament catòlic.

  3. A tu no podia més que agradar-te, Enric. Sí que era un home valent, i molt clar a l’escriure. I potser podia tenir una mica més de sentit de l’humor, però en tenia força, no? Jo he rigut amb les cartes del dimoni…

Deixa un comentari

