Plens de vida

Afortunadament, vaig ullar la contraportada de Llenos de vida (Anagrama, 2008), de John Fante, en acabat el llibre (sembla lògic, està al final). Jo havia llegit amb un somriure permanent aquest relat d’un guionista cinematogràfic que descriu els mesos d’espera del seu primer fill. Ell és tot un personatge, i la seva dona també, per no parlar del seu pare i la família d’arrels italianes. L’aventura del terra corcat de la cuina és impagable. Però el què a mi m’havia semblat ironia i encert humorístic (i mira que arriba a parlar de coses serioses), l’autor de la ressenya ho considera crítica: al conformisme i a tot un plegat de complexos de la burgesia americana de l’època. Crec que l’anomena autor d’humor corrossiu. Sort que jo no en sé tant, ni conec els altres títols de Fante, i em vaig quedar amb una visió més simple i divertida, diria que positiva i tot, dels complexos americans en qüestió.

Anuncis

3 pensaments sobre “Plens de vida

  1. La vaig llegir fa uns mesos. L’autor descriu amb un llenguatge molt àgil i senzill les situacions quotidianes de les vides dels seus protagonistes. És una novel.la entretinguda, per passar l’estona, però sense més. Personalment, no em va entusiasmar, em va decebre una mica, esperava una mica més d’ella.

  2. Gisela, estic força d’acord amb el comentari que en vas fer: no és una obra mestra. Però rius una estona i enfoca de manera positiva moltes coses.

    Kweilan, em penso que ho és. Pròpiament no té trama, és un seguit d’anècdotes divertides. Ara… això de l’humor va a gustos.

Deixa un comentari

