Vacances, temps per a Dickens

Alguns privilegiats tenim la sort de començar vacances, un bon moment per a les lectures llargues. Per exemple, per prendre aquell volum de Dickens que s’espera a la lleixa des de fa temps, perquè vol hores per endavant. Jo tinc clissat un David Copperfield preciós (Alba, 2003), que em va durar més que les últimes vacances (encara estic amb la família del vaixell). Però com que aquí només recomano llibres acabats, proveu amb Pickwick: documents pòstums del club d’aquest nom (Proa, 1995), una peça important en l’univers del mestre anglès. De debò que és com anar de viatge: per un temps decimonònic, per un espai molt britànic, i per una ànima molt humana.
Un pensament sobre “Vacances, temps per a Dickens

  1. Doncs és curiós perquè al llarg dels anys segurament un dels episodis que recordaràs més d’aquest llibre és el del vaixell embarrancat a la platja dels Pegotty, perquè té un nosequè que ens ha captivat a uns quants, tal vegada ens ha passat com al mateix Copperfield quan el descriu per primera vegada: There was a black barge with an iron funnel sticking out of it for a chimney and smoking very cozily… I could not have been more charmed with the romantic idea of living in it. (Hi havia una barcassa negra amb una mena d’embut de ferro sobressortint com una xemeneia i fumejant molt acollidorament… No hauria pogut estar més encisat amb la romàntica idea de viure allà.)
    La traducció és matussera perquè l’he improvitzat jo, però més o menys es capta la idea jejeje. Admiro moltissim els bons traductors perquè costa molt ser exactes i alhora fidels a l’estil original. He vist que més avall parlaves d’en Folch i Camarasa, jo em vaig llegir un Temps difícils magnificament traduït per ell. Molt curós. Per ca la meva àvia recordo també un David Copperfield i un Grans Esperances traduïts pel Josep Carner, aquest si que no pot evitar ficar-hi cullerada…
    Apa doncs et deixo que vagis veient com en Copperfield va fent-se gran, que el disfrutis i encara que falta una setmana també et desitjo ja una Bona Pasqua!!!

Deixa un comentari

