Per no perdre els llibres ni el nord

Encara hi ha gent que manté el costum de estampar un ex-libris als volums de la seva biblioteca. Hi ha una raó pràctica, d’economia, per allò de no perdre exemplars (encara que el gravat de l’ex-libris, per bonic que sigui, té poques opcions si topa amb la desmemòria o la malícia). Però l’ex-libris, a més, té una altra funció. Tot sovint, el dibuix al·legòric i els cognoms del propietari van acompanyats d’un lema, que pot ser tota una declaració d’intencions, una manera d’entendre la vida. Un bon ex-libris ens recorda de qui és el llibre, però també com pensa. Tinc uns amics, i m’honora dir-ho, que han triat aquest lema: “Com una pinya”. I realment ho són: una família unida, ferma, que no perd els llibres ni el nord.
10 pensaments sobre “Per no perdre els llibres ni el nord

  1. “Com una pinya”, el lema del ex-libris dels avis, que ha passat als fills (mateix lema, dibuix al.legòric i cognoms semblants però diferents), i d’aquests, als néts… que ja estan fent la seva pròpia biblioteca amb l’ex-libris propi…
    Gràcies!!! Hauràs de venir més sovint a la casa mater!

  2. Ramon, no ens coneixem però he sentit parlar molt de tu. Vaig llegir fa uns anys la vostra novel.la Malalt d’ocells i tant de bo aquest any per sant Jordi m’en regalin un de tant acertat com ho va ser aquell.
    M’agrada molt el post d’aquest blog, enhorabona! Ho escric encara que no sóc ben bé de “la pinya”, però quasi….

  3. Jaume, ja saps que sempre hi tornaré de gust.
    És gratificant trobar lectors agraïts, Rosa. Si a més a més fan propaganda del “Malalt d’ocells”… Ja és fantàstic!

  4. M’ha agradat que fecis menció a l’ex-libris. Va ser el regal que més il.lusió li va fer al meu pare en tota la seva vida, era el lema que ens deia de petits. Amunt i crits i com una pinya!

  5. Jo sóc la Mariona. LLuny, a Viena, però proba “visquent” de que el lema de l´ex-libris no son només paraules boniques, sinó acertades i una vivència per tots els de la pinya!
    Fem el que podem!
    Mariona

  6. M’encanta entrar al mon de l’informàtica i estic pitjor que quan vaig començar el curs a gam però fare el que podre (…). Gracies Ramon per fer-nos sentir que tots som una gran familia.

Deixa un comentari

